Tuesday, November 17, 2009

untuk apa kau cemburu...


Andai kau cemburu tentang aku..apa yang bisa aku bantu...sedangkan aku tak punya apa..hanya diriku dan kehidupan yang jauh sederhana ..perlukah aku ingatkan..yang kau melebihi segalanya...punya anak yang tak terhingga...punya dia di depan mata...sentiasa di sisi..sentiasa dikawal rapi...

Segala kehendakmu dia turuti..segala kemahuanmu dia akuri..kemewahan yg melampaui itupun diberi...dan dirimu tidak perlu susah untuk mencari rezeki kerana segalanya lengkap memenuhi... dan pernah katamu..kau lebih muda dari ku...kebanggaanmu satu ketika dulu...

Kini..kau masih menjejaki aku..ingin tahu apa khabarku...mewah atau di sebaliknya..derita atau bahagia..untuk apa..?  Akan rasa bahagiakah jika aku derita...akan rasa bahagiakah jika aku merana...atau kau hanya ingin menyakitiku...berterusan seperti dulu...atau mungkin kau terlupa...satu masa dulu..kau yg meminta..untuk aku menjadi saudaramu...sedangkan ketika itu aku menganggap itu permintaan gila...dan baru ku tahu..itu hanya dendammu pada yg lain..dan aku dijadikan korban dalam permainanmu...

Masih belum sembuhkah dendam yang bersarang di hatimu sedangkan ia tidak melibatkan aku...itu di antara kau , dia dan beliau...biarpun aku jauh dari hidupmu...mengapa aku masih diburu...atau kau sebenarnya masih tidak bahagia walaupun aku jauh di mata...

Memang aku jauh di mata..tapi  masih  dihatinya...dan bukan salah aku..kenapa ia jadi begitu...pesanku..ikhlaskanlah dirimu...dan bebaskanlah dia dari sangkarmu..agar dia mampu terbang semula..untuk menjalani amanahnya..yang banyak terpikul dalam dirinya...Kau harus yakin dengan kasihnya..kau harus terima kelemahannya..kerana itu yang kau pilih ..untuk bersamanya..

Aku..masih di sini ...tidak mencari atau bersembunyi...bahagiaku hanya pada diriku...bukan pada yang lain..benar..kasih masih tetap ada ..tapi menyayangi sesuatu tidak bererti kita perlu memilikinya...dan memilikinya tidak bererti kita menyayanginya...jadi ..kerana itukah  kau cemburu...

No comments:

Post a Comment